.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در يازده ماه امسال محقق شد:
رشد 8 درصدي توليد انرژي خالص در نيروگاه نکا
 رشد 8 درصدي توليد انرژي خالص در نيروگاه نکا

شمال نیوز:  انرژي توليدي نيروگاه شهيدسليمي نکا در يازده ماه امسال در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 8 درصد افزايش يافت.

به گزارش شمال نیوز به نقل از  روابط عمومی ،  مديرعامل شرکت مديريت توليدبرق نکا با اعلام اين خبر افزود: در اين مدت 9 ميليارد و 536 ميليون و 152 هزار کيلو وات ساعت انرژي در واحدهاي بخاري و بلوک سيکل ترکيبي اين نيروگاه توليد شد.

 محسن نعمتي خاطرنشان ساخت: در يازده ماه گذشته 9 ميليارد و 161 ميليون و 827 هزار کيلووات ساعت انرژي خالص به شبکه سراسري برق کشور تحويل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد رشد داشته است.

 وي با بيان اينکه 85 درصد از انرژي توليدي در واحدهاي بخاري و 15 درصد در واحدهاي بلوک سيکل ترکيبي بدست آمده است، گفت: در 11 ماه گذشته ضمن انجام به موقع همه بازديدهاي دوره اي و تعميرات مياندوره اي و اساسي واحدها طبق دستورالعمل و برنامه پيشبيني شده تعميراتي، بيش از 94 درصد انرژي تعهدي امسال نيروگاه طبق قرارداد محقق شد.

نعمتي همچنين به دشواري و حساسيت بسيار زياد نگهداري و بهره برداري از واحدهاي اين نيروگاه پس از 4 دهه کارکرد، اشاره کرد و گفت: بيش از 41 سال از بهره برداري واحدهاي بخاري نيروگاه مي گذرد، لذا بدليل قدمت و عمر بالاي تجهيزات، حفظ آمادگي واحدهاي اين نيروگاه براي توليد پايدار انرژي در فصول مختلف سال کار آساني نيست، اما همکاران توانمند و متخصص ما به عشق مردم و با تلاش مضاعف و همت جهادي خود در انجام به موقع بازديدهاي دوره اي و تعميرات مياندوره اي و اساسي و نيز نگهداري و بهره برداري اصولي واحدها توانستند آمادگي واحدها را در شرايط سخت مقابله با ويروس کرونا براي پايداري توليد در وضعيت مطلوبي حفظ کنند و در سال موسوم به جهش توليد عملکرد قابل قبولي به ثبت برسانند.

مديرعامل شرکت مديريت توليدبرق نکا در ادامه به رشد و شکوفايي کشور در حوزه صنعت برق اشاره کرد و افزود: عليرغم توطئه ها، فشارها وتحريمهاي کور دشمنان، امروز صنعت برق با خودباوري، همت و تلاش نيروهاي خوش فکر و زحمتکش خود در مرز خودکفايي قرار گرفت و توانست تهديد تحريم را به فرصت شکوفايي اقتصادي و قطع وابستگي از بيگانگان تبديل نمايد. بطوري که اکنون حدود 50 درصد واحدهاي نيروگاهي کشور بطور کلي ساخت داخل هستند و حدود 95 درصد تأسيسات و قطعات ساير نيروگاهها نيز در داخل کشور قابل تأمين است، علاوه بر اين به کشورهاي همسايه خدمات مهندسي و قطعات حساس و فناورانه نيروگاهي که حتي برخي کشورهاي پيشرفته نيز هنوز قادر به ساخت آن نيستند، صادر مي شود.

نيروگاه شهيد سليمي نکا با 4 واحد بخاري به ظرفيت هرکدام 440 مگاوات، 2 واحد گازي 137.6 مگاواتي، يک واحد بخار سيکل ترکيبي با ظرفيت 160 مگاوات و دو واحد توربين انبساطي 9.4 مگاواتي در مجموع با ظرفيت منصوبه 2214 مگاوات نقش موثري در پايداري شبکه سراسري برق کشور دارد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.133 seconds.